måndag 8 december 2008

Hej! Jo, jag undrar om det finns någon kör i Ö-vik? Jag tror att jag och min parkamrat skulle tycka det var jättekul att få sjunga i den isf. =) Hur är det med fritidsaktiviteter? Får man göra sånt?

Här i Sthlm är det grått, mörkt och trist. Jag var på Skansens julmarknad igår dock och åt kolbulle. Det var himla gott! Tyvärr sov björnarna, men de hade en julgran där man kunde skriva vad man önskade sig i julklapp och på en lapp stod det "Jag önskar mig star wars, bratz-docka och en prinskorv utan senap" Det var kul! Mvh/Josefin

4 kommentarer:

  1. Du kommer inte ha några problem att hitta en kör att sjunga i! Jag vet redan en värdfamilj som kommer dra med dig på körsång om du skulle bo där! :)

    SvaraRadera
  2. Örnsköldsvik är, i vissa sammanhang, omtalat som en frikyrkostad och det finns massor av vanliga svenska kyrkor också och därmed också en massa körer. Det borde inte vara omöjligt, fast det är intagningsprov till somliga.

    SvaraRadera
  3. Oj, va kul! Men jag ska dra med min indie! Kan man få spela hockey också? Det vore kul men säsongen kankse är över när vi kommer?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det är kul att följa era förberedelser genom bloggen, kommer ihåg hur det kändes för ett år sedan.. Alla frågor och förväntningar som bubblade runt i kroppen, blandat med en nypa oro och då och då tanken på vad det egentligen är man har gett sig in i.. Och ni har verkligen ett fantastiskt äventyr framför er!
    angående fritidsaktiviteter så är det nog mycket beroende på hur man lägger upp sverigefasen. vi hade väldigt mycket att göra med jobb, projekt, urix, temadagar, sevärdheter som skulle besökas, inbjudningar till kyrkor/skolor/organisationer som skulle besvaras m.m och så speciellt mycket egentid blev det inte i slutändan. När man väl hade en liten stund över ville man dessutom umgås med sin värdfamilj och parkamrat eller hitta på något med gruppen. Jag var definitivt tvungen att sänka ambitionsnivån efter ett tag och "bara vara". Fast misströsta ej, efter vårat utbyte var vi rätt överens om att vi sällan sjungit så mycket (och fått så mycket beröm för det! Min falska version av "sommartider" finns till och med förevigad på indisk förlovningsvideo!):)
    Jag önskar er lycka till, och om det är någonting ni undrar över får ni gärna skicka ett mail till von.eckardstein@hotmail eller lämna en kommentar i vår blogg; indsve2008.blogg.se!

    SvaraRadera