onsdag 17 december 2008

Kanel, nejlikor, ingerfära

Hej allihopa!

Hoppas allt är bra med deltagare, värdfamiljer och intresserade som läser det här. Grymt av dig er som hållit igång här på bloggen, jag ska också försöka skriva mer här nu. Säger också hej till vår nya gruppmedlem Diana. Skriv gärna lite här om vem du är och allt det där som vi vill veta om dig!

Hoppas ni inte drabbas alltför hårt av julstress med klappar och allt vad det innebär. Jag har imponerat på mig själv genom att fullborda ett antal bakverk (nå... pepparkakor och lussebullar) såhär inför juletiderna. Bara doften av kryddorna ger ju en liten liten känsla av det där förväntansfulla tinder-i-ögonen stämningen som hela december bestod av när man var liten. Eller ja, så vill jag komma ihåg det i alla fall.

Nu tillbringar jag mest dagarna med att läsa Peter Englunds nya bok "Stridens skönhet och sorg", som handlar om det snudd på bortglömda Första Världskriget. En fantastisk, skildring av kriget, berättad med hjälp av brev, dagböcker och anteckningar från ett dussintal verkliga personer, alla i positioner långt borta ifrån generalernas kartbord. Sjuksköterskor, meniga, chaufförer, osv. Som ett (julklapps)tips!

varma kramar och mycket kaffe i vintermörkret, vi hörs!
/Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar